Начало » Lifestyle » 9 психологични трика, с които ресторантите ни подлъгват да храчим повече!

9 психологични трика, с които ресторантите ни подлъгват да храчим повече!

ресторанта

Честото хранене навън може да бъде сериозна тежест за бюджета. Особено като се има предвид, че ресторантите използват малки психологически трикове, чрез които ни карат да харчим повече, пише Business Insider. Ето и част от най-популярните стратегии:

1. Цените в менютата се изписват само с числа, без да се обозначава след числото конкретната валута. Изписването на „лв.“ след цената незабавно припомня на клиентите, че харчат пари. Това, разбира се, е неизгодно за заведенията. Според изследване на Училището за хотелска администрация към университета „Корнъл“ в САЩ, гостите на ресторантите с менюта без доларови знаци харчат значително повече.

2. Не се закръглява пълната сума. Неслучайно в много от менютата ястията са изписани на цени от 9,90. Доказано е, че тази практика въздейства психологически и стимулира човешката предразположеност към потребление. Изследвания сочат, че дори цени, завършващи с „.95“, вместо с „.99“ са по-ефективни.

3. Храната се свързва със семейството. Клиентите доказано са склонни да купуват храни, брандирани с названията на роднини като „супата на мама“. Те се радват повече да купуват „бабините прясно изпечени курабийки“ или „прочутата картофена салата на леля“.

4. Етнически асоциации внушават, че храната е по-автентична. Според експерименталния психолог в „Оксфорд“ Чарлз Спенс етническото и географско обозначаване на кухнята като италианска, испанска, арбаска или друга насочва вниманието на човека към определена особеност в ястието като вкусови и зрителни представи и така отклонява вниманието му от други неща като цената например.

5. Визуално се подчертават различни елементи. Имената на храните са изписани с удебелен шрифт. Ястията са илюстрирани с големи снимки с ярки цветове. Ресторантите с висок клас обаче избягват тази практика и залагат на по-изисканите изображения и надписи.

6. Предлагат се много скъпи ястия, за да продават в действителност по-евтините. „Основаната роля на менюто от 115 долара е, съставено само от три части, е да прави всичко останало, предлагано от заведението, да изглежда като сравнително изгодна сделка“, коментира Уилям Паундстоун пред списание New York.

7. Анализи на моделите за четене на хората. Корейско изследване показва, че една трета от хората е по-вероятно да си поръчат първото ястие в менюто, което е привлякло вниманието им. Това ястие обикновено е посочено в горния десен ъгъл на менюто, където
попадат първо очите на човека.

8. Ограничаване на избора. Оптималният брой на неща в менюто е считан за 6 предложения в категория за ресторантите за бързо хранене и 7 до 10 за категория в луксозните места за вечерно хранене.

9. Създава се обстановка за харчене. Според психологическо изследване на Университета на Лейсистър пускането на класическа музика в ресторантите окуражава вечерящите да прекарват повече време там, защото това ги кара да се чувстват по-охолно. Междувременно по-малко изтънчената поп музика за фон кара хората да харчат 10% по-малко за вечерите си.

Източник: БЛИЦ

Твоят коментар
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE