Начало » България » Жена от Варна си докара смъртоносен синдром от хапчета! Внимавайте!

Жена от Варна си докара смъртоносен синдром от хапчета! Внимавайте!

Реклама:

hapche
Токсиколози от варненската Военноморска болница се борят да спасят живота на 72-годишна жена със смъртоносния синдром на Лайл. Той се изразява в некроза на епидермиса, заради която кожата се свлича като след тежко изгаряне. Засягат се също лигавиците на вътрешните органи, като има огромен риск да се стигне до сепсис и фатален изход.
Най-често бурната реакция на организма е предизвикана от масово упортебявани медикаменти. В случая пенсионерката развила опасния синдром след прием на два вида противовъзпалителни хапчета.
„Лекуваме я вече седмица и до момента успяхме да предотвратим появата на вторична инфекция, но още има риск за живота й“, обясни пред „Труд“ началникът на клиниката по токсикология доц. Снежа Златева.
Според нея от началото на годината екипът е спасил още неколцина пациенти с по-леки прояви на синдром на Лайл. „Случаите зачестяват, защото се променя реактивността на хората към лекарствата. Това се дължи на токсините в храната, на замърсяването на околната среда, на стреса, на някои вирусни инфекции. Затова и алергиите като цяло се увеличават“, поясни доц. Златева.

Източник: БЛИЦ

Твоят коментар