Здравословното хранене е модерно – ето някои негови принципи

здравословни шишчета

Колкото и да обичаме да си хапваме вкусни сладкиши, тестени изделия или бърза храна, особено когато нямаме време да си приготвим нещичко у дома, здравословното хранене се наложи като тенденция и все повече хора обръщат поглед към него. Или по-скоро към себе си, виждайки нежеланите цифри на кантара или чувствайки се лишени от енергия.

Има начини да се храним с вкусна храна и да поддържаме добра форма, трябва да само да сме запознати с принципите на здравословното хранене и разбира се – да се стремим да ги спазваме.

Първото и най-важно нещо е да приемете балансираното хранене с полезни продукти за начин на живот – не за задължение или нещо, което вършите без удоволствие. Единствено тогава ще се чувствате добре и ще посягате към богатите на полезни вещества продукти в магазина. За да имате енергия, сила, добро настроение и красива фигура е важно да ядете храните, които могат да ви осигурят всичко това.

Калориите са нещо, от което не можем да избягаме, а и не е необходимо. Организмът има нужда от тях, стига да се приемат в разумни граници. Дневният препоръчителен прием е средно около 2000 калории, ако разбира се не сте професионален спортист, който се нуждае от повече. Прием на калории зависи и от възрастта, тегло и височина, пол, целта, която искате да постигнете, начина ви на живота и до колко той е активен.

Започнете да хапвате неща, които до този момент сте подминавали – повече плодове, зеленчуци, зърнени храни. Може да опитате съвсем нови видове, които досега не са намирали място в менюто ви, може да ги превърнете и във витаминозни смутита, с които да започване деня. Има изключително много възможности за приготвяне на вкусна и здравословна закуска, обяд и вечеря под различни форми и начин на обработване.яжте плодове за здраве

Трик, който може да използвате, е да се храните в по-малки чинии – така ще поемате по-малко количество храна, ако по принцип това ви е трудно. Скоро ще разберете, че можете да се нахраните и с по-малка порция, стига тя да съдържа правилните продукти. Избягвайте храните с много калории и холестерол. Наблягайте на живата храна.

Много е важно да се научите да усещате и разбирате сигналите на собственото си тяло. Кога сте се нахранили и дали наистина сте още гладни или просто не искате да оставяте последната хапка в чинията. Друга хитрост е да пиете чаша вода преди хранене. Това ще намали апетита до известна степен. Важно е да не натоварвате организма с излишна храна или иначе казано – да не преяждате. Всички познаваме това чувство и то никак не е приятно.

Хапвайте по-често и по-рано. Не пропускайте закуската, за да имате достатъчно енергия за целия ден. Подберете внимателно обяда. Може да се подкрепите със следобедна закуска от протеиново барче, ядки или сушени плодове например. Вечерята трябва да бъде лека и е хубаво да се случи до 18:30 часа, в идеалния случай до 18:00 часа. Изграждайки си този навик, ще дадете достатъчно време на организма да обработи храната, ще се чувствате сити, но и пълни с енергия. Важно е да се храните спокойно и бавно.

Отстранете пържените храни, полуфабрикатите, бързите храни и сладките от менюто си. Или поне ги ограничете до максимална степен. Хапвайте повече ядки заедно с живите продукти. Бобовите култури също са полезни.

Нека до вас има винаги чаша вода. Не забравяйте за хидратацията. Водата пречиства токсини от организма и ви тонизира.

Добавете физическа активност към менюто. Не пренебрегвайте спорта, а ако нямате време, заложите на разходките в парка. Може да ограничите шофирането и да увеличите ходенето пеша, то също е чудесно. Правете упражнения вкъщи, запишете се на танци – просто бъдете активни по начин, който ви доставя удоволствие.