При проблем със затлъстяването – как да отслабнем?

затлъстяване

Затлъстяването е сред най-често срещаните здравословни проблеми днес. Макар че всички го знаем, всеки ден стотици хора се борят с него и също толкова не правят нищо, за да го предотвратят.

Фигурата е най-малката ви тревога, ако се стигне до затлъстяване. По-страшно е нарушаването на функцията на сърцето, както и всички останали жизненоважни органи.

Затова – как по-лесно да отслабнете или поне да тръгнете по пътя към нормализиране на теглото си?

Има няколко прости правила – освен тях, се нуждаете от малко воля и вяра, че в края на пътя ви очаква вашето пълноценно здраве, защото е точно така.

Посетете диетолог и личен лекар – най-напред се прегледайте, за да бъдете наясно с текущото си състояние. Освен това трябва да осведомите лекаря си и най-важното – да се посъветвате с него относно промяната, която се готвите да направите. Направете необходимите изследвания, за да сте сигурни, че няма от какво да се притеснявате.

Срещата с диетолога е препоръчителна, но не задължителна. Като специалист, той би могъл да ви насочи или да изготви примерен режим на хранене според здравословното състояние и килограмите ви.

Съвсем логично, втората стъпка е да промените менюто си, включвайки в него плодове, зеленчуци, протеини и пълнозърнести продукти. Отслабването не е свързано с гладуване, дори напротив – трябва да се храните, за да набавяте на организма си всички полезни и необходими вещества.

Тайната е в здравословните храни, които приемате, и в тяхното количество. Гладуването може да стресира организма и да породи желание за вредна храна. Ограничете тестените изделия, захарта, газираните напитки, преработени и готови храни. Хапвайте риба и по-леките меса – пилешко и пуешко.

Хубаво е да си приготвяте домашна храна по по-здравословните методи за термична обработка – печене, на пара, задушаване, на грил.

Важен е и размерът на порциите, който трябва да бъде по-малък. Научете се да слушате тялото си – яжте, само когато сте гладни. Дори да остават 2-3 хапки, ако се чувствате сити, просто ги оставете в чинията, не претоварвайте стомаха си. Хубаво е да не ядете късно вечер.

Първата ви цел е да свалите 10% от теглото си. След като го направите, метаболизмът ще се събуди, ще влезе в норма и ще започне да ви помага да контролирате и възвърнете желаните килограми.

Променете физическата си активност. Заседяването е пряк път към затлъстяването. Ето защо се възползвайте от всяка стъпка пеша до работа, до магазина или където и да е. Оставете колата в гаража, а градския транспорт ползвайте в крайни случаи. Важно е да си правите дълги разходки, може да опитате и аеробика у дома или в зала.

Ако все още не можете да се справите с упражненията, просто увеличете ходенето – обикаляйте из дома си, докато говорите по телефона, чистете с прахосмукачка, ползвайте стълбите вместо асансьора, извеждайте домашния любимец по-често навън. Това са простички дейности, които така или иначе е нужно да правите. Просто зачестете извършването им, за да увеличите физическата си активност.

Опитайте да записвате всичко, което хапвате през деня, както и активността си. Направете си дневник, за да отбелязвате всекидневните си постижения. Така ще бъде по-лесно да се мотивирате, а и ще следите храната, която приемате. Важно е да бъдете упорити и да не се отказвате от целта, защото тя със сигурност може да бъде постигната, стига да я искате достатъчно.