Акумулатор за дизел – съветите на майстора

акумулатор за дизел

Шофьорите с по-голям стаж, дори тези, които не са карали дизелов автомобил, знаят, че двигателите работещи на нафта имат нужда от специфичен вид стартерна батерия.

Това е свързано с начина на работа на дизеловия мотор, а именно фактът, че при него няма запалителни свещи.

За разлика от бензиновия, при нафтовият двигател експлозията в цилиндъра се състои заради въздаденото високо налягане и не е подпомагана от искра. Затова говорим и за значително по-високи нива на компресия на дизеловите двигатели, което пък от своя страна води до по-трудно развъртане на неработещият все още мотор.

Точно за да преодолее това затруднено първоначално развъртане, акумулаторът за дизел трябва да отговаря на малко по-специфични изисквания.

Как да изберем акумулатор за дизелов автомобил?

От коментираните по-горе разлики между бензиновите и дизеловите мотори става ясно, че едно от най-важните неща при избора на акумулатор за дизел е стартовия ток (наричан също пусков ток).

Двигателите работещи на нафта имат нужда от стартерна батерия с по-висок пусков ток, така че когато ще купуваме нов акумулатор, търсим този с най-високата стойност на стартов ток, който отделението за акумулатор в автомобила може да побере.

Стартовият ток се мери в ампери /А/ и е означен на етикета на всеки акумулатор.

Важно е да се знае, че има различни стандарти за мерене на пусковия ток, от които най-разпространени са:

  • Американски стандарт. SAE. Съкращението идва от името Асоциация на автомобилните инженери SAE (Society of Automotive Engineers) и този стандарт се използва и във Великобритания. При него се измерва големината на тока, която акумулаторната батерия ще осигури в продължение на 30 сек. без напрежението й да се понижи под 7,2V при минус 18 ⁰С.
  • Германски стандарт. DIN. Все по-рядко изполван стандарт, при който теста представлява един цикъл на натоварване от 150 сек., през който напрежението на акумулатора не трябва да пада под 6V. След 30секунди в покой напрежението на акумулатора трябва да е поне 9V.
  • Японски стандарт. JIS (Japanese Industrial Standart) При този стандарт акумулатора се натоварва за периоди от 10 и 30 сек. с консумация 300А и 150А при минус 15 ⁰С, а напрежението не трябва да пада под 6V.

Още полезна информация за автомобилите на Promobile.bg.