Любопитно: компаниите, които смениха основните си продукти

Успешният бизнес непрекъснато се променя и адаптира спрямо средата. За да се справяте добре в променливата бизнес среда, се нуждаете от прецизен нюх и смелост да поемате големи рискове. В тази статия ще ви разкажем за няколко компании, които не са се посвенили да рискуват и изцяло са променили продуктите, които произвеждат. Бързаме да ви издадем, че рискът си е струвал, защото днес тези компании продължават да се радват на голяма популярност и да генерират значителен оборот.

Ако ви е любопитно да научите кои са те – продължавайте да четете:

От луксозни писалки към парфюми

Позната ли ви е марката Mont Blanc? Ако отговорът е “да”, вероятно сте горд притежател на някои от емблематичните парфюми Mont Blanc. Интересен факт е, че компанията всъщност започва да произвежда парфюми едва в началото на новото хилядолетие, въпреки че е основана през далечната 1906 година. В началото, немската компания става популярна с производството на изключително луксозни и висококачествени писалки. Днес те продължават да ги произвеждат, както и да предлагат други луксозни аксесоари, като часовници, но безспорно популярността им значително нараства след лансирането на страхотните им мъжки и дамски аромати.

От завод за хартия до международна компания за телекомуникация

Това звучи като наистина голяма трансформация, но когато ви разкрием коя е тази компания може би няма да сте толкова учудени. Става въпрос за компанията създала един от най-известните със своята издръжливост телефони. Ако и вие сте се сетили за старите модели Nokia с фенерче и копчета, познахме. Историята на Nokia, започва още през 1865 г., когато тя произвежда хартия, кабели и каучукови изделия. Разбира се, минава почти век, докато компанията се превърне в голяма международна компания, която произвежда познатите ни мобилни телефони и мобилни игри.

От канцеларски материали до луксозни бижута

Когато мислите за висококачествени бижута, се сещате за Tiffany & Co, нали? Може да се изненадате да откриете, че този скъпоценен камък на домакинството е започнал бизнеса си като магазин за канцеларски материали в Ню Йорк. През 1837 г. продажбите на първия ден достигат по-малко от пет долара. Компанията започна да продава първата си синя кутия не след дълго и в крайна сметка се разширява до фино сребро и бижута. Основателят Чарлз Люис Тифани получава прозвището кралят на диамантите – образ, който пасва на бранда Tiffany & Co , който познаваме и желаем днес.

От лекарство към газирани напитки

Сещате се за кого говорим, нали? Днес Coca Cola е най-голямата компания за производство и продажба на напитки в света. Едва ли има човек, който поне веднъж не е опитвал напитка, бутилирана от компанията. Добре запознатите с историята на Coca Cola, обаче знаят, че популярната кафява течност, която всички познаваме добре, всъщност е създадена като лекарство. Целта е била да ободрява пациентите, а според някои източници се е използвала като сироп за кашлица. Може само да гадаем дали и доколкото оригиналната рецепта се е изменила от края на XIX в., когато е създадена, защото тя и до днес се пази зорко и малцина имат достъп до нея.