Проблем с резервацията – какво да правя?

Как да постъпите при проблем с резервацията за празниците?

14
проблеми с резервацията на хотел

Рекламация на услуга се предявява до 14 дни от установяване на несъответствието

Ако сте от хората, които имате резервация за настаняване за празниците, вероятно  и остават броени часове, докато поемете на път.

Онлайн платформата „Ние, потребителите“ напомня три важни стъпки, които да предприемете преди да тръгнете.

Обадете се на рецепцията, за да потвърдите пристигането си и да се уверите, че ви очакват. Попитайте налични ли са всички предплатени от вас допълни услуги, в т.ч. паркинг, ако сте с кола и офертата включва осигуряване на място за паркиране. Не забравяйте да вземете със себе си всички документи за резервацията и запазените услуги и документите за заплащането им или си осигурете лесен достъп до дигиталните им варианти.

Експертите дават полезни съвети и в случай че нещо се обърка и възникне проблем с резервацията.

Отдалечени райски кътчета в Гърция

Докато сте на място, опитайте да решите казуса в градивен диалог на рецепцията, а при необходимост поискайте среща с управителя или негов заместник и заедно разгледайте възможностите за компенсация към момента. Както и да се развият преговорите, дори да постигнете спогодба, подпишете протокол за възникналата ситуация и нейното развитие. При липса на решение подайте писмена жалба към търговеца още на същия ден или в следващите няколко дни и приложете копия на всички документи, свързани с резервацията, потвърждаването и, плащанията и протокола за установените несъответствия (ако търговецът се е съгласил да оформите такъв). Имайте предвид, че съгласно Закона за защита на потребителите при несъответствие на предоставената ви услуга с оферираното и предварително договорено, трябва да подадете жалба към търговеца не по-късно от 14 дни от установяване на разминаването. Ако търговецът отхвърли оплакването ви, сезирайте институциите. При необходимост от напътване и оформяне на жалбата може да разчитате на безвъзмездната помощ на специалистите от „Ние, потребителите“.

Пътна помощ: какво представлява услугата и защо имате нужда от нея?

В случай че все още се оглеждате за оферти за резервации в последния момент, направете пет важни проверки. Информирайте се кой е търговецът, какви услуги са включени в пакета на офертата. Вижте има ли други предложения и сравнете с тях по цена и услуги! Непременно проверете в регистрите на Министерството на туризма съществува ли това място за настаняване, можете ли да се свържете с негов представител и звучи ли ви надеждно.

Най-голям е рискът от „амбулантни търговци“ на оферти. Категорично не разчитайте на тях – както в последния момент, така и по всяко друго време на годината! Независимо от цената и от това дали всички други места са изчерпани и се надпреварвате с времето да грабнете поне този „шанс“!

От „Ние, потребителите“ съветват още да предпочитаме места за настаняване с действителна възможност за безплатно анулиране и да изискваме и пазим платежните документи.

„Ние, потребителите“